راهنماییهایی برای والدین
راهنماییهایی برای آموزگاران
باید بدانید که چه موارد خاصی برای دانشآموزان دشوار هستند. برای مثال ممکن است که دانش آموز ADHD در شروع یک کار دچارمشکل باشد در حالی که دانش آموزان دیگر در پایاندادن به یک عمل و شروع عمل بعدیشکل داشته باشند.
بنابراین هر یک از این دانش آموزان نیاز به کمکهای ...
درمان
درمان سریع برای ADHD وجود ندارد اما علایم آن قابل کنترل هستند. والدین و آموزگاران باید به نکات زیر توجه داشته باشند.
در مورد این اختلال اطلاعات بیشتری کسب کنند.
برنامه تعلیم و تربیتی خاصی را متناسب با نیازهای کودک ایجاد و طرحریزینمایند.
ایجاد طرح دارو درمانی ، درصورتی که والدین و پزشک احساس کنند که کودک به دارودرمانی ...
در این نوع اختلال فرد بسیار فعال است و بدون فکر اقدام بهفعالیت و انجام کار مینماید. کودکان با این نوع اختلال نشانههایی از هر دو نوعقبل را که متذکر شویم دارا هستند.
آنها در توجهکردن، بیشفعال بودن و کنترلتکانشهای خود دچار مشکل هستند.
البته گاهی تمام کودکان بیتوجه هستند و یا اینکهبیش از حد فعالیت میکنند و ...
نوع تکانشی - بیشفعالی
در این نوع از اختلال فرد بسیار فعال است. و بدونفکر اقدام به فعالیت و انجام کار میکند. فعالیت بیش از حد معمول ، قابلمشاهدهترین مشخصه اختلال ADHD است.
کودک بیشفعال همیشه در حال انجام کاریمیباشد.
ممکن است سطح بیشفعالی با افزایش سن کاهش یابد.
این کودکان قبلا از اینکه راجع به عملی فکر کنند آن را ...
شیوع بیش فعالی
از هر 100 کودک 5 کودک میتوانند مبتلا به ADHA باشند
. پسران 3 برابر بیش از دختران در معرض ابتلا قرار دارند.
اغلب این مشکلات قبل از 7سالگی آغاز میشوند و ممکن است والدین تا وقتی که فرزندشان بزرگتر نشده متوجه مشکلاو نگردند. پزشکان نمیدانند که چه چیزی باعث بروز ADHD میگردد
ولی مطالعات بر رویمغز انسانها را به ...
نمونه ای از یک مقاله
بیش فعالی چیست؟
دید کلی
بیشفعالیبه حالتی دلالت میکند که در آنکودک به نحوی مفرط و بیش از اندازه فعال و پرجنب و جوش است. تحرک زیاد این کودکان نه تنها خود آنها را بلکه اطرافیان ، همکلاسها ، اولیای مدرسه را دچار مشکل میکند. از آن جایی که در میان درصد بالایی از معتادین و افرادی که ترک ...
3- يك اثر داراي سه تا پنج مؤلف: وقتي به اثري كه داراي سه تا پنج مؤلف است استناد مي كنيد ، نخستين باريكه به اثر اشاره مي نماييد
نام تمامي مؤلفان را بياوريد ، اما در اشاراتبعدي به اين اثر تنها نام خانوادگي اولين مؤلف را ذكر نماييد و به دنبال آنو همكاران را هم بنويسيد .
استناد براي اولين بار : محمدي ، ارجمندي ، شكيبا ، اسلامي ، و صادقي ( ...
موارد مختلف استناد
ازآنجا كه منابع و ماخذ مورد استناد آثارعملي گوناگون اند ، موارد مختلفاستناد نيز بسيار متنوع هستند. ما در اينبخش شيو ه هاي مختلف استناد كردنرا توضيح مي دهيم:
1-یک اثر داراي يك مؤلف: وقتيكه به يك اثر داراي تنها يك مؤلف استناد مي كنيد .
نام و نام خانوادگي صاحب اثر و سال انتشار اثر را ذكر نماييد . نام و نام خانوادگي ...
مراجع
بخشمراجع پژوهشنامه فهرست اسناد مربوط بهمطالبي را كه در متن به آنها اشارهشده است شامل مي شود . نقش فهرست مراجع پيوند دادن پژوهش با ادبياتپژوهشي مربوط به آن است .
دقت كنيد كه تمامي مراجع و مأخذ ي را كه در متنبه آنها استناد كرده و يا مورد استفاده قرارداده ايد در فهرست مراجعبياوريد .
ازسوي ديگر ، در داخل متن به تمامي مواردمندرج ...
بحث (Discussion)
گاهي به آن بحث و نتيجه گيري مي گويند.
يافته ها و نتايج تبيين و تفسير ميشوندو با ادبيات مربوط به موضوع تحقيق مربوط ميشوند.
در اين بخش لازم شباهتها و تفاوتهاي بين نتايجتحقيق با تحقيق هاي قبلي روشن گردند.
بخش بحث كل مقاله را به هم مرتبط ميكند.
در تنظيم اين قسمت سعي شود نتايج با توجه به نظريه هاي موجود تبيين گردند.
سعي كرد ...
نحوه تشكيل گروههاي مختلف آزمايشي و گواه ،دستورالعملهايي كه به آزمودنيها داده شده،
طريق اعمال متغير مستقل
روش ثبت متغير وابسته
تعريف متغيرها
طرح تحقيق
گاهيبه جاي عنوان شيوه اجرا، شيوه اجرا وطرح تحقيق را مي نو يسند.
طرح تحقيقبه نقشه كار محقق گفته ميشود. هدف طرحتحقيق جداسازي و مطالعه تاثيرمتغير مستقل بر متغير وابسته است.
دربخش ...
بنابراين ، لازم است تمامي مراحل و اجزايضروري روش پژوهش دراين قسمت آورده شوند .
با اين حال ، حداقل اطلاعاتضروري كفايت مي كند و ازدادن توضيحات اضافي بايد خوداري كرد
روش قلب مقاله علمي است.
روش از چند بخش فرعي درمقاله هايتحقيقات تجربي تشكيل مي شود:
1-آزمودنيها يا شركت كنندگان
2-وسيله و ابزار
3- شيوه اجرا
4-طرح تحقيق
آزمودنيها يا ...