قسمت 63
با این وجود برخی از عطاران ادعا می کنند درجاتی از بازیابی ذهنی بویایی را دارا هستند این توان می بایست در عطاران جوان به صورت فعالانه پروزش یابد تمرین مفید در این زمینه زنده نگه داشتن آگاهانه احساس بویای ایجاد شده از ماده برای برای حداکثر مدت زمان ممکن بعد از ترک استشمام و سپس مقایسه تصویر باقی مانده با تصویر ایجاد شده از ...
قسمت 62
کاری که بدون سختی زیاد می توانیم انجام دهیم مقایسه چیزی که می بوییم با خاطره آن در شناسایی اینکه آیا این دو یکسان هستند یا نه؟
این توانایی مخصوصا هنگام ارزیابی کیفیت مواد اولیه مهم می باشد در حقیقت این شکل دیگری از شناخت است هنگامی که محرکی خارجی ایجاد نشود تصویر بویایی درستی نیز به وجود نمی آید.
دلایلی وجود دارد که انسان ...
قسمت 61
تا اینجا این منظره به حافظه نگریستیم که مواد را تشخیص داده و شناسایی نماید ولی هنوز بخش دیگری ازحافظه وجود دارد که مربوط هب فراخوانی و تصویر سازی ذهنی است در این زمینه به صورت طبیعی عطار از هنر پیشه یا موسیقی دان عقب تر است
اغلب ما کم و بیش توان یاآوری احساسات شنیداری و دیداری را داریم و از توان بازسازی اشیا آشنا در ذهن مان ...
قسمت 60
در مرحله نهایی ماده کاملا شناسایی می گردد مثل اینکه در خیابان فردی را بلافاصفه به خاطر می آوریم اما این بدان معنی نیست او را کاملا شناخته ایم
در صورتی یک نفر را کاملا می شناسید که رفتار وی را در موقعیت های مختلف دیده با شیم این موضوع درخصوص مواد اولیه عطاری نیز صحت دارد وقتی ماده را کاملا شناخته ایم که عملا با آنکار کنیم به ...
قسمت 59
هنگامی می توانیم بگوییم شناخت ما از مواد کامل است که یادآوری نام آن فوری وبدون نیاز به فکر در خصوص صفات ماده باشد یادآوری رایحه مانند شناخت دوستی قدیدی است ما بنزوئین را به سادگی چوی بوی بنزوئن می دهد به خاطر می آوریم
اما حتی ممکن است دوستی قدیمی شخصیت و رفتاری از خود نشان دهد که ما را متعجب نماید
البته گهگاه ممکن است حافظه ...
قسمت 58
زیرا گروه رایحه های شیرین حاوی تعداد زیادی ماده می باشد سپس ممکن است صفت آن را شبیه شکلات با مقدار کمی رایحه بخور تشخیص دهیم
بعد می توانیم بفهمیم این ماده تولو که در خانواده رایحه های شیرین قرار دارد نیست
3چرا که تولو کمی شخصی چرم بود دارد یا ماده مورد نظر پرولسام نیست چرا که پروبالسام نوت بخور ندارد اغلب عطاران و ...
قسمت 57
روزهای دیگر می بایست این مواد را از گروه بویایی یکسان از قبیل نوت های رز مواد چوب بو یا مواد مرتبط از لحاظ شیمیایی از قبیل استات ها انتخاب نمود هنگامی که مواد اولیه شناخته شد
اضافه کردن مواد جدید به دسته بندی ذهنی موجود راحت تر است دانشجوی باهوش با این روش قادر است موادی که قبلا با آن مواجه شدهرا بشناسد و نام ببرد
برای مثال ...
قسمت 56
ازآنجایی که ایشان کمتر از عطار با تجربه طریقه استاده از مواد را می شناسند ممکن است
عطری بسازند که مهیج و اصیل باشد.مهارت نوشیدنی شناس به هنر عطاری بسیار نزدیک است هرچند نوشیدنی شناس با مزه کردن انواع نوشیدنی ها در مورد شخصیت خاص آن ها شناخت حاصل می کند
لکن تاثیرگذارترین شیوه برای خبره شدن آن است که درآزمومنی که نوشیدنی ...
قسمت 55
در حالی که بعضی دیگر بعد از چند روز نیز هنوز بر روی نوار بویایی قابل تشخیص هستند.
این نتایج می بایست به دقت ثبت گردد.این یادداشت ها پایه تجربه دانشجو در مورد اهمیت فراریت نسبی مواد در ساختار عطر را شکل خواهد داد.
همچنین دانشجویان می بایست بدانند گروه های مختلف مواد شدت بویایی متفاوتی دارند.تعداد زیادی مواد دارای قدرت ...
قسمت 54
در این کتاب فقط یک سیستم طبقه بندی مواد ارائه شده است اما مهم این است که دانشجویان فرآیند های ذهنی دسته بندی مواد را خود پشت سر بگذارند تا بر اثر تلاش و تجربه و طبقه بندی خودشان را بسازند حت اگر نیاز بادش اصلاحاتی نیز توسط استاد انجام گیرد.
هرچند یادگیری از طریق مرتبط سازی مواد با یکدیگر و دسته بندی آن ها در گروه ها ، راه ...
قسمت 53
ملاحظات یادداشت شده در این مقطع انعکاس وابستگی های موجود از مواد در ذهن است.لذا استاد و هم شاگردی ها نباید ملاحظات را درست یا غلط تلقی کنند.
دانشجو در این مسیر آگاهانه شبکه ای از ارتباطات برای یادآوری رایحه ها ایجاد می نماید هنگامی که 50 ماده کاملا شناخته شد، تعداد مواد را به آرامی و در طول هفته های بعد می توان افزایش داد تا ...
قسمت 52
ترکیبات پیچیده معمولا چنان هویتی به خود می گیرند که شناخت آن به نسبت مواد شیمیایی منفرد آسان تر است عطر هایی از قبیل انیس ایس یا جیوجیو هماننند مواد منفرد فولا قابل تشخیص هستند.
دلیل اینکه برخی از عطر ها دارای هویتی قوی هستند شناخته شده نیست
اما همان گونه که در آینده خاطر نشان خواهیم کرد بیشتر مهارت عطاران ایجاد هویت برای ...