7- كهنه و قديمي بودن صنعت حمل و نقل نبودن ناوگان مسافربري مناسب و منطبق با تكنولوژي روز به عدم رشد اين صنعت عنوان كرد.8- عدم تبليغات و اطلاع رساني در اينترنت يكي از ابزارهاي جذب توريست براي زمان ها و فصل هاي مختلف نيز استفاده از اينترنت است به اين وسيله مي تواند در تمامي فصول توريست را به ديدار از ايران دعوت كرد.
در اين زمينه بايد ...
4- نداشتن امكانات مناسب، نبود هتل هاي مناسب، راه هاي دسترسي مناسب به محل هاي باستاني، امكانات تفريحي و ... 5- تغيير ساختار شهرها به سمت توريست پذيري اگر بخواهيم كمي واقع بينانه تر به شهرهاي توريست پذير كشور بنگريم به اين خواهيم رسيد كه توريست به هنگام سفر به آن شهر هيچگونه تابلو يا نشانه اي در خصوص راهنمايي به اماكن ديدني يافت نمي ...
2- قوانين خاص به رغم اينكه دولت ايران هميشه از صنعت جهانگردي به عنوان يك راه حل براي تحصيل درآمد ارزي و ايجاد اشتغال بيشتر ياد مي كنند، اين صنعت مورد لطف و عنايت قرار نگرفته است و در عمل هم خلاف آن رفتار گرديده است. هرچقدر گمرك شرايط ورود را سخت تر كند فشار به اين صنعت بيشتر مي شود و هرچه تسهيلات سيستم گذرنامه درگلوگاه هاي ورودي و ...
دراين دوره سهم گردشگران ايراني دركل گردشگران خارجي كه ازتركيه ديدن كردند به 62/4 درصد مي رسد. بررسي آمار وزارت جهانگردي تركيه نشان مي دهد، درسه ماه اول سال گذشته و679 گردشگر ايراني وارد تركيه شده بود كه اين تعداد 18/5 درصد گردشگران خارجي را تشكيل مي داد. براساس همين آمار فقط درماه مارس 46 هزارو949 گردشگر ايراني ازتركيه ديدن كردند كه به ...
بيشتر گردشگران خارجي ازكشورهاي حوزه خليج فارس، آذربايجان، عربستان سعودي وچند كشور اروپايي بوده است.
گردشگران اروپايي بيشتر ازطريق مرزهوايي وارد كشور شده اند وشهرهاي اصفهان، شيراز، يزد، كاشان، كرمان مورد بازديد آنها قرار گرفته است.
بيشتر گردشگران حوزه خليج فار س وعربستان از شهرهاي شمالي كشور بازديد كرده اند.
براساس ...
آمار و ارقام نيز نشان مي دهد كه ايران از نظر درامد حاصل از ورود جهانگرد در مقايسه با:- جهان، مقام 89 را بين 200 كشور- جنوب آسيا، مقام 3 را بين 9 كشور- كشورهاي عضو كنفرانس اسلامي (OIC) رتبه 11 را بين 55 كشور- كشورهاي راه ابريشم، مقام 9 را بين 19 كشور دارا مي باشد.و از نظر ورود جهانگرد در مقايسه با:- جنوب اسيا، مقام 3 را بين 9 كشور- كشورهاي عضو ...
بايد به اين نكته توجه داشت كه توريسم علاوه براشتغال زايي وارتباطات فرهنگي وسيله اي براي كسب درآمد وافزايش سرمايه ملي يك كشور خواهد بود. درجهان كنوني نيز صنعت جهانگردي درهمه كشورهاي جهان چه به لحاظ كاركردهاي اقتصادي وچه به لحاظ آثار مثبت فرهنگي آن مورد توجه جدي برنامه ريزان ودولت ها قرارگرفته است وبسياري از كشورهاي جهان به ...
پیوست ها :جذب توريست، رويكردي به توسعهتوسعه صنعت جهانگردي به عنوان يكي ازابعاد توسعه اجتماعي - فرهنگي هركشور (باتوجه به درآمد زايي، اشتغال زايي ومقوله اقتصاد فرهنگ) بسيار حائز اهميت است وپژوهشگران متعددي را دراين زمينه متوجه خود ساخته است. ازطرفي وجود مسائل ومشكلات وموانع اجتماعي - فرهنگي، سياسي، اقتصادي درسطوح ساختاري ...
3- استفاده از راهنمايان تورها به عنوان مخبرين اطلاعاتي. بدين گونه كه از بين راهنمايان تور افرادي را انتخاب و با دادن مزايا و استفاده از نقاط ضعف، آنها را به عنوان مخبرين خود جذب و بتوانيم توريست ها را به نحو احسنت كنترل نماييم.4- در خصوص جذب هرچه بيشتر توريست در كشور:1- ويزاي جهانگردي را هرچه آسانتر صادر نماييم.2- آموزش به مردم و پليس ...
اما ما به عنوان مسئولين و متوليان كشور بايد سعي كنيم به عنوان عناصر اطلاعاتي و امنيتي كشور نظارت هرچه بيشتري داشته باشيم تا اين عنصر خارجي نتواند در كشور جاسوسي كند و مسائل حساس نظير مناطق انرژي هسته اي و ديگر نقاط استراتژيك را بتوانند با استفاده از اين قشر بدست آورند. از سوي ما مي توانيم با سرمايه گذاري بيشتر روي اين قشر در كسب ...
8- شناسایی علمی کالاهای مورد نیاز برای خرید توسط گردشگران9- متنوع کردن مراکز گردشگری، جاذبه های طبیعی و تاریخی10- استفاذه از روش های علمی برای تبلیغات و بازاریابی11- تسهیل قوانین صدور رویداد و حذف قوانین و مقررات زائد ودست و پاگیر12- جلوگیری از اعمال فشار و سختگیریهای بی مورد نسبت به گردشگران13- منظم کردن پروازهای داخلی و خارجی و بهبود ...
8- عدم جذابیت موزه های کشور وقتی به یک موزه مراجعه می کنیم می توان به نقاط ضعف آن پی برد.نرخ گران ورودی که باعث شده است مردم کمتر از موزه های کشور بازدید کنند و موقعیت مکانی نامناسب موزه ها9- بکارگیری افراد ناکارآمد وغیر متخصص در صنعت جهانگردی10- عدم اعطای تسهیلات وسیع اقتصادی در زمینه های مالیاتی، بانگی و گمرکی به صنعت توریست 11- ...