3-5VAS و اجزا آن نبايد به صورت غير عمدي فعال شوند ، بويژه در زمانيكه موتور روشن است .
3-6 بروز عيب در VAS و يا در منبع تغذيه ، نبايد بر عملكرد صحيح خودرو اثر بگذارد .
3-7 VAS ، اجزا آن و قسمت هاي تحت كنترل آن بايد به نحوي طراحي ، ساخته و نصب شوند كه امكان غير فعال نمودن يا خراب نمودن آنها ، به سرعت و بدون جلب توجه به حداقل برسد . براي مثال با ...
2-4 تجهيزات كنترلي
تجهيزات لازم براي فعال و غيرفعال كردن و آزمون VAS ميباشد .
همچنين براي فرستادن شرايط هشدار به وسايل اخطار دهنده بكار ميروند .
2-5 فعال
حالتي از VAS است كه در آن ، شرايط هشدار ميتواند به وسايل اخطار دهنده ارسال گردد.
2-6 غيرفعال
حالتي از VAS است كه در آن ، شرايط هشدار نميتواند به وسايل اخطار دهنده ارسال ...
7 تقاضاي تاييدنوع ايموبلايزر خودرو
7-1 تقاضاي تاييد نوع قطعه يا يك مجموعه فني مجزا مطابق با استاندارد ملي شماره …. [1] براي ايموبلايزر بايد توسط سازنده ارائه گردد .
7-2 نمونهاي از مدارك اطلاعاتي در پيوست “ب” ارائه شده است.
7-3 موارد ذيل بايد به واحد خدمات فني مسؤل انجام آزمون هاي تاييد نوع ارائه گردد :
7-3-1 سه نمونه ...
فصل سوم اين استاندارد.
4-5-1-2 صفحه كليد مكانيكي براي وارد كردن كليد قابل انتخاب مجزا با حداقل10000 حالت مختلف .
4-5-1-3دستگاه الكتريكي يا الكترونيكي ( بعنوان مثال كنترل از راه دور) بايد داراي حداقل 50000حالت مختلف باشند و بايد كدهاي چرخشي و/يا حداقل زمان اسكن ده روزه را بكار برده باشند . براي مثال حداكثر5000حالت در24 ساعت براي حداقل50000 حالت .
4-6 ...
4 ويژگيهاي خاص
4-1 محدوده عملكرد ايموبلايزر
4-1-1 ايموبلايزر بايد به نحوي طراحي گردد كه از كار خودرو تحت نيروي خودش ، حداقل با يكي از روشهاي ذيل جلوگيري كند :
4-1-1-1 از كار انداختن حداقل دومدار مجزاي خودرو كه براي عملكرد خودرو تحت نيروي خودش لازم است (به عنوان مثال استارتر موتور ، جرقه زني ، منبع سوخت و غيره )
4-1-1-2 يكسان نبودن با كد حداقل ...
2-6 كليد
وسيله طراحي وساخته شدهاي است كه روشي براي كار سيستم قفل كننده تأمين ميكند و اين سيستم طوري طراحي و ساخته شده كه فقط با همان كليد عمل مينمايد.
2-7 عدم امكان فعالسازي
خصوصيتي ازطرح است كه ايموبلايزر را در شرايط غيرفعال نگه ميدارد .
2-8 نوع ايموبلايزر
سيستم هايي است كه در جنبههاي اساسي زير تفاوتي ندارند :
- نام ...
فصل دوم
ايموبلايزر
1 كليات
1-1 همه خودروهاي گروه M1 بايد به يك ايموبلايزر مجهز گردند.
2-1 نصب ايموبلايزرها برروي سايرگروههاي خودرو اختياري است. اما نصب چنين وسايلي بايد مطابق با الزامات اين استاندارد باشد .
2 اصطلاحات و تعاريف
در اين استاندارد اصطلاحات و/ يا واژهها با تعاريف زير بكار ميرود :
2-1 ...
پيوست ت
فرم گواهينامه تاييد نوع [1]
(اطلاعاتي)
مكاتبه مربوط به :
- تاييد نوع ([2])
- تمديد تاييد نوع (2)
- رد تاييد نوع (2)
- ابطال تاييد نوع (2)
از يك نوع خودرو / قطعه / مجموعه فني مجزا با در نظر گرفتن استاندارد ملي شماره …. اصلاح شده با استاندارد …..
شماره تاييد نوع :
علت تمديد :
بخش اول
ت-1-1 سازنده ( نام تجاري ) :
ت-1-2 نوع و تشريح ...
پ-3-1-1-4 جزييات تركيبات قفل بكار رفته
پ-3-1-1-5 ايموبلايزر خودرو
پ-3-1-1-5-1 شماره تاييد نوع (در صورت وجود)
پ-3-1-1-5-2 براي ايموبلايزر هايي كه تاكنون تاييد نشده اند:
پ-3-1-1-5-2-1 شرح جزئيات فني ايموبلايزر خودرو و اقداماتي كه در مقابل فعالسازي غيرعمدي انجام ميشود .
پ-3-1-1-5-2-2 سيستم (ها) كه ايموبلايزر خودرو روي آن عمل مي كند .
پ- 3-1-1-5-2-3 تعداد كدهاي ...
پيوست پ
مدارك اطلاعاتي مربوط به تاييد نوع خودرو در خصوص وسايل جلوگيري از استفاده غير مجاز
(اطلاعاتي)
در صورت در خواست ، اطلاعات ذيل در سه نسخه و شامل فهرست مطالب ارايه شوند . هر نقشهاي بايد در مقياس مناسب و با جزييات كافي در اندازهA4 يا در پوشهاي به اندازه A4تهيه گردد . در صورت وجود هرگونه عكس بايد با جزييات كافي نشان داده ...
وسيله جلوگيري از استفاده غير مجاز بايد با وسايل عادي غيرفعال شود و به منظور سهولت آزاد شدن ، گشتاوراعمال شده به صفركاهش يابد .
الف-2-2-5 وضعيت برگشت
ميله فرمان بايد تا موقعيتي بچرخد كه از درگيرشدن ( قفل شدن ) وسيله جلوگيري از استفاده غير مجاز ممانعت به عمل آورد.
الف-2-2-6 چرخش مخالف
روش هاي شرح داده شده در بند هاي الف-2-2-2 و الف-2-2-3 و ...
10 تغييرات نوع و تمديد تاييديه ها
10-1 وقتي كه تغييرات مربوط به خودرو در اين استاندارد مورد تاييد قرار گيرد، در اين صورت شرايط استاندارد ملي شماره …[1]بايد يه اجرا گذاشته شود .
11 تطابق توليد
11-1 اندازهگيريها جهت اطمينان از تطابق توليد ، بايد مطابق با شرايط استاندارد ملي شماره …[2] صورت گيرد .
پيوست الف
روش آزمون فرسايشي براي ...