تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

فروشگاه آنلاین نرم افزار و بازی

با سلام دوست عزیز بهروز آقا علی رویا هستم مدیر سایت koma007.4kia.ir در صورت دانلود هرگونه فایل و داشتن مشکل فایل حتما اطلاع دهید تا مشکل رفع شده و لینک تصحیح شده فایل در صورت موجود بودن برای شما ارسال شود همچنین شما بازدید کننده گرامی می توانید از بخش مطالب جدید سایت نرم افزارهای رایگان که در اختیار شما قرار داده می شود را نیز دانلود نمایید کاملا رایگان ...................... برای هماهنگی بیشتر می توانید به این شماره پیام ارسال نمایید: 09101631388 در صورت عدم دسترس بودن می توانید با این ایمیل در ارتباط باشید behrozjanman@protonmail.com با تشکر.......


دسته بندی سایت

برچسب های مهم

پیوند ها

نظرسنجی سایت

نظرسنجی سایت

به نظر شما بهترین رشته در کامپیوتر چیست

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 333
  • بازدید دیروز : 297
  • بازدید کل : 563082

زیربنا و شالوده


زيربنا و شالوده:

1 دبستان، 3 مهدكودك، محل مركزي شهر با مراكز خريد، كافه و رستوران.

دورنماي طبيعي:

75000 متر مربع با خيابانهاي درختكاري شده، محوطه بازي، چمنزار و 20000 متر مربع جنگل.

در اواخر قرن 18 و اوايل قرن 19، خانه هاي محيطي شاخص و بلوك هاي تجاري شهرهاي آلماني، فضاي خيابان و حيـاط هاي داخـلي را به عـنوان فـضاي مثبت معرفي مي كردند. اين فضاها دقيقاً به نظر مي رسيدند كه از داخل يك بلوك توپر شهري تراشيده شده اند. در اواسط قرن 19 با توسعه بلوارهاي بزرگ، نوع جديدي از ساختار شهري به وجود آمد. خيابان ها هنوز فضاهاي معيني بودند، اما با رشته اي از ساختمان ها حدبندي مي شدند، بنابراين حياط هاي پشتي كه باقيمانده فضا بودند، شكل گرفتند. حالا تمام فضاهاي باز در حكم باقيمانده بودند.

اين محيط شهري در هيچ مكاني رايج تر از توسعه حلقه مركزي شهر فرانكفورت نبود. شهرسازي مدرن، كه تغيير اساسي در شهرسازي ايجاد كرد، در سه نمونه متفاوت ساختمان نمود مي يابد: بلوك هاي بسيار بلند يا نقطه اي؛ پيلوتي با قطعات افقي و siedlung (توده ساختماني). اين فرم siedlung بود كه در نيمه اول قرن بر شهرسازي آلمان چيره شد و بيشترين تأثيرش در نواحي داخلي و اطراف شهر فرانكفورت ديده مي شود.

كثرت و تعدد از يك سو و نياز به بهداشت و مكان سالم از سوي ديگر، يك صنعت جديد خانه سازي و يك تكنولوژي جديد را ايجاد كرد كه همان خانه سازي توده اي بود. اين ايده هاي نوين به دوباره انديشيدن به تيپولوژي و فرم شهري مخصوصاً بلوك هاي پيراموني كه ستون اصلي خانه سازي آلمان در قرن هاي گذشته بود، نياز داشتند. مشكل بلوك ها و شهرك هاي پيراموني دو قسمت بود: از يك سو اين شهرك ها با الگوهاي شهري قديمي و منسوخ كه فقط به تكرار يك نمونه مي پرداختند، مطابقت داشتند، و از سوي ديگر محصور بودند. حالا شاهراه و معبر به قطعه زميني تبديل شده كه ساختمان ها لبه آن را شكل مي دهند. نظريه siedlung اين اصل را دوباره تغيير داد و زمين به يك داده خنثي تبديل شد. آن يك فرم جلو و عقب ندارد، بلكه در يك نگاه تمام جهات آن، جلوي ساختمان بود. در جهان siedlung، هر كس و هر كجا مساوي است. ايده اصلي آن غلط نيست، اما در عوض بسيار كانسپجوال است، پس تجديد نظر و احياي آن، زمينه ممكن را براي يك راه حل مهيا مي كند. اين تجديد نظر، پايه اي براي استراتژي شهري است كه در پروژه Rebstock گسترش يافته است.

اساساً، اين تجديد نظر با دو جنبه از شهرسازي قرن 20 سر و كار دارد؛ فضا و زمان در يك سو و قابل تجديد و احيا و منحصر به فرد بودن از سوي ديگر.

چگونه siedlung ايده شخصي (individual) و منحصر به فرد و يكتا بودن (singularity) يونيتها را در خلال يك تعدد و گوناگوني جديد خلق كرد؟

اگر اين يونيتها به صورت يونيتهاي شخصي بلوكهاي گذشته خلق مي شدند، پس يك كار تكراري بود. در عمل اين نظريه باعث شد كه يونيت شخصي، هويت خاص و تك بودن و در يك كلام منحصر به فرد بودن را از دست بدهد، در حالي كه يك واحد بلوك هاي گذشته، يكتا بودن خود را حفظ كرده بود. به خاطر كاراكترهاي معين و فراگير و شكل خاص بلوك ها، در مدل siedlung (نظريه توليد توده اي) يك بلوك، هويت شخصي و خاص بودن خود را از دست مي دهد. در اصل اينجا ايده تكرار و تكثير تغيير كرده است زيرا زمان تغيير مي كند. قبلاً زمان در نمونه هاي ماشيني، خطي و ممتد بود. حال، به خاطر رسانه ها، زمان، فوريت، بي درنگي و بي واسطگي خود را از دست داده است. زمان مي تواند خيلي سريع شود و يا خيلي كند، تكرار شود يا سريع رد شود. در زمان تصوري كه در فيلم يا ويدئو وجود دارد، زمان مي تواند سريع يا آهسته حركت كند. پي آمد اين تغيير، ما را با فقدان بيان منحصر به فرد و يكتا بودن و همچنين شخصي بودن مواجه مي كند. اين فقدان نمي تواند به وسيله دوباره زنده كردن فرم هاي گذشته از بين برود، زيرا رسانه ها باعث به وجود آمدن تغيير پايدار و ابدي در تعدد، احيا و تجديد شده اند. اين تغيير به وسيله Walter Benjamin در مقاله اي تحت عنوان «هنر در دوره تولد و تكثير ماشيني» بيان مي شود. در آن اظهار مي دارد كه ؛ يك عكس كاملاً اصل است، با اينكه يك كپي از آن به ما اجازه مي دهد بگوئيم كه نمونه دستي آن اصل است. در يك نظر، هنر سا محصول هنرمند، از قبيل يك مبلمان دست ساز يا يك كتاب دست نويس، از يك كتاب چاپي يا يك مبل چوبي كه به تعداد درست شده، متفاوت است. از ديد ديگر هر دوي اينها اصل هستند. محصول هنري اول منحصر به فرد و يكتاست و ديگري داراي كثرت. يك تفاوت ميان تكثير و تجديد محصولات ماشيني و تكثير محصولات الكتريكي وجود دارد. درست مثل تفاوتي كه ميان يك عكس و يك telefax است.

عكس كاملاً ماشيني و مكانيكي خلق مي شود. آن محصول تكثير و تجديد است نه يك محصول مصنوعي دست ساز و منحصر به فرد. نمونه ماشيني با انتقال ارزش از دست يك شخص (مثلاً دست يك نقاش به عنوان يك سازنده صالي) به ارزش يك دست به عنوان واسطه (مثلاً در پر كردن يك فيلم خام) سر و كار دارد.

  انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 268

برچسب های مهم

برسی عدالت جنسیتی در اسلام و فمینیسم

برسی عدالت جنسیتی در اسلام و فمینیسم

  در این مقاله موارد زیربررسی میشود واژگان مرتبط نظر اسلام و متفکران اسلامی فلسفه تفاوت های حقوقي در اسلام زمینه های پیدایش و بررسی فمنیسم جایگاه زن قبل و بعد اسلام جایگاه زن در قوانین داخلی مقايسة تفاوت حـقوقي جـنسيتي‌ در‌ اسلام و ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان


پر بازدید ترین های فورکیا


مطالب تصادفی

  • نرم افزار سری اول آنتی بیوتیک مخصوص کامپیوتر آموزشی
  • تمپلیت رژ لب
  • تمپلیت جذاب برای میکس فیلم
  • تمپلیت صفحه آماده
  • تمپلیت صفحه آماده
  • انشا نویسی همراه با دانلود
  • اقدام پژوهی 1

با سلام خدمت تمامی دوستان عزیز که به این وب سایت وارد شده اند از حضور شما در این وب سایت متشکرم با تشکر