تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

فروشگاه آنلاین نرم افزار و بازی

با سلام دوست عزیز بهروز آقا علی رویا هستم مدیر سایت koma007.4kia.ir در صورت دانلود هرگونه فایل و داشتن مشکل فایل حتما اطلاع دهید تا مشکل رفع شده و لینک تصحیح شده فایل در صورت موجود بودن برای شما ارسال شود همچنین شما بازدید کننده گرامی می توانید از بخش مطالب جدید سایت نرم افزارهای رایگان که در اختیار شما قرار داده می شود را نیز دانلود نمایید کاملا رایگان ...................... برای هماهنگی بیشتر می توانید به این شماره پیام ارسال نمایید: 09101631388 در صورت عدم دسترس بودن می توانید با این ایمیل در ارتباط باشید behrozjanman@protonmail.com با تشکر.......


دسته بندی سایت

برچسب های مهم

پیوند ها

نظرسنجی سایت

نظرسنجی سایت

به نظر شما بهترین رشته در کامپیوتر چیست

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 79
  • بازدید دیروز : 542
  • بازدید کل : 570976

دوره قاجار 6


در نبود وی مخالفان حاجی‌ابراهیم‌خان مکرر بهلطفعلی‌نامه می‌نوشتند که حاجی ابراهیم درصدد سرنگونی اوست.

این بدگویی‌هادر دل لطفعلی‌خان نفوذ کرد و باعث ترس ابراهیم‌خان شد. وی به همین دلیل درفکر چاره برآمد تا خود و‌خانواده‌اش را نجات دهد.

در همین زمان آقامحمد‌خان قاجار که شمال کشور را در کنترل خود درآورده بودبه سمت جنوب حرکت کرد. حاج ابراهیم‌خان با آقامحمدخان از در مکاتبه درآمدکه اگر به شیراز بیاید با او همکاری خواهد کرد.
لطفعلی‌خان که برای حمله به اصفهان از شیراز بیرون آمده بود گرفتار توطئه
حاج ابراهیم شد و لشکریانش متفرق شدند و خودش هم به سمت شیراز روانه گردیدولی ابراهیم‌خان حاضر نشد دروازه شهر را بر وی بگشاید و او به ناچار به سمتکرمان فراری شد.

در بستن حاج ابراهیم‌خان بر لطفعلی‌خان زند را بسیاری بر نامردی و خیانت اوبه ولی‌نعمتش حمل می‌کنند اما محققان معاصر برآنند که این اقدام حاجابراهیم‌خان بهترین کار ممکن بود، چرا که آقامحمدخان توانست در اقداماتیپیاپی و سنجیده به سرعت زمام امور مملکت را به دست گرفته و یکپارچگی ایرانرا تضمین کند.

با این وجود لطفعلی‌خان مایوس نشده و به تلا‌‌ش در کنترل شیراز ادامه دادولی ابراهیم‌خان با تدبیر و دوراندیشی زمام امور شهر را به دست گرفت و‌خانزند را راه نداد.
در سال
۱۲۰۷ پس از آنکه آقامحمدخان وارد شیراز گردید و نظم امور را به دستگرفت، حاج ابراهیم‌خان را به دلیل خدماتی که کرده بود عنوان بیگلربیگی فارسداد و خود روانه تهران شد.

در سال ۱۲۰۸ پس از آنکه لطفعلی‌خان زند از رفتن به کابل پشیمان شد، بهکرمان آمده و در آنجا به قلعه‌داری مشغول گردید. حاج‌ابراهیم که نمی‌توانستقدرت‌گیری مجدد لطفعلی‌خان را ببیند، آقامحمدخان را وادار کرد تا به کرمانحمله کند

حمله آقامحمدخان به کرمان که می‌گویند آنجا بیست هزار جفت چشمرا از حدقه درآورد، به سلسله زندیه پایان داد و مقدمه‌ای شد بر بنیان نهاییقاجاریه.پس از خاتمه کار لطفعلی‌خان، حاجی ابراهیم‌خان مستوفی‌الممالکآقامحمدخان شد و همراه او به تهران رفت و باباخان (فتحعلی‌شاه) در اینتاریخ لقب جهانبانی یافت و به عنوان ولیعهد روانه شیراز گردید.

  انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 268
برسی عدالت جنسیتی در اسلام و فمینیسم

برسی عدالت جنسیتی در اسلام و فمینیسم

  در این مقاله موارد زیربررسی میشود واژگان مرتبط نظر اسلام و متفکران اسلامی فلسفه تفاوت های حقوقي در اسلام زمینه های پیدایش و بررسی فمنیسم جایگاه زن قبل و بعد اسلام جایگاه زن در قوانین داخلی مقايسة تفاوت حـقوقي جـنسيتي‌ در‌ اسلام و ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان


پر بازدید ترین های فورکیا


مطالب تصادفی

  • نرم افزار سری اول آنتی بیوتیک مخصوص کامپیوتر آموزشی
  • تمپلیت رژ لب
  • تمپلیت جذاب برای میکس فیلم
  • تمپلیت صفحه آماده
  • تمپلیت صفحه آماده
  • انشا نویسی همراه با دانلود
  • اقدام پژوهی 1

با سلام خدمت تمامی دوستان عزیز که به این وب سایت وارد شده اند از حضور شما در این وب سایت متشکرم با تشکر