دسته بندی سایت
برچسب های مهم
پیوند ها
نظرسنجی سایت
11- مشخصات اجتماعي و اقتصادي گردشگران
پيشرفت هاي صنعتي در اروپا و آمريکا و بالا رفتن سطح درآمد مردم و طبقات مختلف آن، گسترش راه هاي ارتباطي باعث شد مسافرت همگاني شده و از سال 1950 به بعد يک احتياج عمومي و اجتماعي در آيد. نوع مسافر ت ها با توجه به انگيزه مسافرت و مسايل سياسي و اقتصادي متفاوت است ولي توريست در انتخاب مسافرت آنچنان آزادي عمل ندارد، چون مسائل اجتماعي اقتصادي، سطح درآمد، موقعيت در زمان همگي در سفر دخيل هستند.
ضمن اينکه وضع اجتماعي مردم، مذهب و اعتقادات، سياست دولت، مقررات و قوانين، سطح درآمد و... رابطه مستقيمي با اوضاع و احوال جهانگردي پديد مي آورد.
مشخصات توريسم از نظر جنسی، سنی، سلامت جسمي، نياز هاي دروني، خصوصيات شغلي، اجتماعي و فرهنگي يکسان نيست. در گروه سال مندان به دليل فقر و ناتواني جسمي، مسافرت کمتر ولی در گروه جوان بيشتر است. نقش در آمد بيشتر در تعطيلات دوم سال نيز منعکس است که بيشتر فصل زمستان انتخاب مي کنند.
اين مسئله براي طبقه پردرآمد دو برابر طبقه متوسط است. از ديگر مشخصات اجتماعي اقتصادي توريسم شرايط شغلي آنهاست. معمولا افراد متخصص بيش از غير متخصص، کارگران مزد بگير ماهيانه بيش از کارگران مزد بگير هفتگي، کارکنان بيش از کارگران، تحصيل کرده ها بيش از ديگران و مديران بيش از کارگران و منشي هاي تجارت خانه ها به سفر مي روند. به طور کلي مشخصات اجتماعي و اقتصادي توريسم در جهات متفاوت است.
در این مقاله موارد زیربررسی میشود واژگان مرتبط نظر اسلام و متفکران اسلامی فلسفه تفاوت های حقوقي در اسلام زمینه های پیدایش و بررسی فمنیسم جایگاه زن قبل و بعد اسلام جایگاه زن در قوانین داخلی مقايسة تفاوت حـقوقي جـنسيتي در اسلام و ... ...
اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یامحبوب ترین ها
پرفروش ترین ها
پر فروش ترین های فورکیا
پر بازدید ترین های فورکیا