تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

فروشگاه آنلاین نرم افزار و بازی

با سلام دوست عزیز بهروز آقا علی رویا هستم مدیر سایت koma007.4kia.ir در صورت دانلود هرگونه فایل و داشتن مشکل فایل حتما اطلاع دهید تا مشکل رفع شده و لینک تصحیح شده فایل در صورت موجود بودن برای شما ارسال شود همچنین شما بازدید کننده گرامی می توانید از بخش مطالب جدید سایت نرم افزارهای رایگان که در اختیار شما قرار داده می شود را نیز دانلود نمایید کاملا رایگان ...................... برای هماهنگی بیشتر می توانید به این شماره پیام ارسال نمایید: 09101631388 در صورت عدم دسترس بودن می توانید با این ایمیل در ارتباط باشید behrozjanman@protonmail.com با تشکر.......


دسته بندی سایت

برچسب های مهم

پیوند ها

نظرسنجی سایت

نظرسنجی سایت

به نظر شما بهترین رشته در کامپیوتر چیست

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 222
  • بازدید دیروز : 286
  • بازدید کل : 573237

مقاله اسناد تاریخی 42


1-آصف الدوله ،‌بواسطه تلگرافاتي كه از عين الدوله در دست دارد و تحقيقات خارجي اظهارات خودش به عدليه كرده است تقريباً قرينه از تقصير اينكار دارد ولي قصوري كه عدليه نسبت با و ميدهد اين است كه چرا بيشتر از آنچه نوشته و گفته است اقدام نموده ، لهذا بايد دو هزار تومان جزاي نقديه بدهد .

2-مفاخر الملك و اكرم الملك چون شخصاً حاصر نبودند و محاكمه حضوري نشده است موكول به حكم دولت است ، كميسيون عدليه دراين موقع به اقتضاي حال امروزي مملكت مجازات را همين قدر كافي مي داند ،مهر هاي اعضاي كميسيون

وزير عدليه در حاشيه صورتجلسه در اين كميسيون نوشته است :

اين حكم محكمه ابتدايي و اجرايي كميسيون عدليه كه درباره مقصر و قاصر نسبت به اسراي باشقانلو مجازات معين كرده اند صحيح است استنطاقات و تحقيقات همه با حضور شش نفر از وكلاي مجلس شده است و حكم را اجزاي ابتدايي و كميسيون عدليه نموده اند بايد مجري و همضي و اعلان شود . ديوان خانه عدليه اين حكم را تصدتي دارد ، عبدالحسين فرمانفرما

امضاء و مهر (سند 37)

سند تاريخي از دختر فروشي در قوچان

درسال 1323 هـ .ق (=1292 ش ) در خراسان خشك سالي روي داد و محصول غله به عمل نيامد ، و در اثر كمبود گندم قحطي روي داد و نرخ گندم ترقي كرد .

مردم خراسان براي تأمين نام خوراكي افراد خانواده اشان گندم به دست نياوردند ناچار به خوردن نان جو و ذرت شدند .

در اين موقع غلام رضا خان شاهسون آصف الدوله استاندار خراسان و پسرش امير حسين خان فرماندار قوچان بود . استاندار به دستور عين الدوله صدر اعظم ايران مردم را براي وصول ماليات تحت فشار قرارداد ،مردم به علت خشك سالي و نداشتن محصول ودر آمدقادر به پرداخت ماليات نبودند .

عين الدوله نخست وزير به استاندار خراسان نوشت :‌اگر مردم فرزندان خود را هم بفروشند ماليات را بايد به پردازند . (1)

امير حسين خان پسر آصف الدوله حاكم قوچان براي وصول ماليات به مردم قوچان فشار آورد و چوب فلك داير كرد تا كساني كه از پرداخت ماليات خودداري نمايند به ضرب چوب ماليات مورد مطالبه را از آنها بگيرند .

مردم قوچان در مقابل اين ظلم و ستم حاكم ، ناچار شدند دختران خود را به تركمنان تركمنستان بفروشند و پول فراهم كنند ،و ماليات مطالبه شده را به پردازند .

مجتهد بزرگ تهران سيد محمد طباطبائي درچهاردهم جمادي الاول 1324 در منبر گفت : .. حكايت قوچان را مگر نشنيده ايد كه پارسال زراعت به عمل نيامدو مي بايست هر يك نفر مسلمان قوچاني سه ري(1) گندم ماليات بدهد ، چون نداشتند ، و كسي هم به داد آن ها نرسيد ، حاكم آنجا (امير حسين خان پسر آصف الدوله ) سيصد نفر دختر مسلمان را عوض گندم ماليات گرفته ، هر دختري به ازاء دوازده من گندم محسوب وبه تركمنان فروخت .. )(2)

اين عمل اعتراض شديد مسلمانان ايران وقفقاز را برانگيخت وموضوع در مجلس شوراي ملي مطرح شد .

1-تلگراف از تجن به تهران ، مجلس شوراي ملي ، حكومت قوچان و درگز قريب هزار دختر به همراهي آصف الدوله به خارجه فروخته اند . مقيم تجن ، حاج عبدالله عسگراف .

2-سيد محمد تقي نماينده مجلس روز يك شنبه چهارم محرم1325 تلگرافي را كه از اشك آباد رسيده بشرح زير قرائت كرد .

… اگر چه از شاهد كسي قسم نمي خواهد ، ولي ما ايرانيان مقيم عشق آباد «اشك آباد ) ، كه پنج هزار نفر هستيم به شرف و دين و اسلام قسم ياد مي نمائيم ، و خداوند را به شهادت مي طلبيم كه به چشم خود ديديم كه اطفال قوچاني ها را در عشق آباد مثل گوسفند وساير حيوانات به تركمان ها مي فروختند وكسي نبود دادرسي نمايد .

اين عمل در درگز هم در دوران حكمراني محمد علي خان منصور الملك انجام شده و درگمرك لطف آباد دفتري بود كه در آن نام يكصدو شصت و چهار نفر دختري كه فروخته شده با نام پدر و اقامت اصلي و نام خريدار و محلي كه برده شده اند ثبت بوده است .

روزنامه خورشيد ، تهران اين روي دادها را منتشر كرد ، و روزنامه وطن اين عمل ننگين دولت وحكومت قوچان را در وادار ساختن مردم به فروش دختران خود به بيگانه جهت فراهم ساختن پول ماليات با چاپ كاريكاتوري منعكس نموده كه هر بيننده و خواننده را تحت تأثير قرار داد و از زمام داران مردم متنفر و منزجر ساخت .

 

1 سه ري گندم برابر است با 12 من تبريز يا 36 كيلو

2 همان مأخذ به نقل از تاريخ بيداري ايرانيان ناظم الاسلام كرماني صفحه 445

  انتشار : ۲ آبان ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 68
برسی عدالت جنسیتی در اسلام و فمینیسم

برسی عدالت جنسیتی در اسلام و فمینیسم

  در این مقاله موارد زیربررسی میشود واژگان مرتبط نظر اسلام و متفکران اسلامی فلسفه تفاوت های حقوقي در اسلام زمینه های پیدایش و بررسی فمنیسم جایگاه زن قبل و بعد اسلام جایگاه زن در قوانین داخلی مقايسة تفاوت حـقوقي جـنسيتي‌ در‌ اسلام و ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان


پر بازدید ترین های فورکیا


مطالب تصادفی

  • نرم افزار سری اول آنتی بیوتیک مخصوص کامپیوتر آموزشی
  • تمپلیت رژ لب
  • تمپلیت جذاب برای میکس فیلم
  • تمپلیت صفحه آماده
  • تمپلیت صفحه آماده
  • انشا نویسی همراه با دانلود
  • اقدام پژوهی 1
  • جراحی و زیبایی بینی
  • کراتینه مو

با سلام خدمت تمامی دوستان عزیز که به این وب سایت وارد شده اند از حضور شما در این وب سایت متشکرم با تشکر