تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

فروشگاه آنلاین نرم افزار و بازی

با سلام دوست عزیز بهروز آقا علی رویا هستم مدیر سایت koma007.4kia.ir در صورت دانلود هرگونه فایل و داشتن مشکل فایل حتما اطلاع دهید تا مشکل رفع شده و لینک تصحیح شده فایل در صورت موجود بودن برای شما ارسال شود همچنین شما بازدید کننده گرامی می توانید از بخش مطالب جدید سایت نرم افزارهای رایگان که در اختیار شما قرار داده می شود را نیز دانلود نمایید کاملا رایگان ...................... برای هماهنگی بیشتر می توانید به این شماره پیام ارسال نمایید: 09101631388 در صورت عدم دسترس بودن می توانید با این ایمیل در ارتباط باشید behrozjanman@protonmail.com با تشکر.......


دسته بندی سایت

برچسب های مهم

پیوند ها

نظرسنجی سایت

نظرسنجی سایت

به نظر شما بهترین رشته در کامپیوتر چیست

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 82
  • بازدید دیروز : 196
  • بازدید کل : 572811

ایجاد شبکه ی 1


اعضای این شبکه می‌تواند فقط دو کامپیوتر باشد، که در این صورت کوچک‌ترین شبکه دنیا خواهد بود. مثلاً شبکه‌ای که بین یک دستگاه لپ تاپ و یک پی سی ایجاد شده است.

در اینجا ما به ایجاد شبکه‌ای محلی (Lan) بین چند کامپیوتر که از لحاظ جغرافیایی به هم نزدیکند، مثلاً همه آنها در یک اتاق یا دفتر کار یا اتاق‌های یک واحد ساختمان قرار دارند صحبت می‌کنیم. در چنین شبکه‌ای می‌توانید ارتباط شبکه را به صورت فیزیکی (استفاده از کارت شبکه، کابل، هاب ، ...) یا به صورت بی‌سیم ( wireless) برقرار کنید. ما در این مقاله به مورد اول می‌پردازیم. در سایر مواردی که تعداد کامپیوترها زیاد بوده و از لحاظ جغرافیای در نواحی مختلف قرار دارند، معمولاً پیاده کردن کامل شبکه نیاز به انجام کارهای اضافه‌تر و به کارگرفتن ابزار و تجهیزات بیشتری است که دانش بیشتری را نیز در این زمینه می‌طلبد.

در شبکه‌های ویندوزی معمولاً پیاده‌سازی به دو صورت گروه کاری (workgroup ) و دامنه (domain) صورت می‌گیرد. در اینجا به ایجاد شبکه‌بندی به صورت گروه کاری صحبت می‌کنیم. همچنین سیستم عامل همه کامپیوترهای این شبکه ویندوز اکس پی خواهد بود. پس لازم است که همه این کامپیوترها دارای این سیستم عامل باشند.

قبل از شروع لازم است موارد زیر آماده باشند:

کارت شبکه (nic یا network adapter ): یک قطعه سخت‌افزاری است که بر روی برد اصلی کامپیوتر نصب شده و تبادل اطلاعات با شبکه را ممکن می‌سازد. همه کامپیوترهای عضو شبکه باید دارای این کارت باشند. چنانچه کامپیوتر اصلی بعداً در همین مقاله در مورد آن بیشتر توضیح می‌دهیم به وسیله کارت شبکه به اینترنت دسترسی دارد، مثلاً برای اتصال آن به مودم ADSL از کارت شبکه استفاده شده است، لازم است برای اتصال به شبکه محلی نیز یک کارت شبکه جداگانه روی آن نصب شود.

کابل شبکه: وسیله انتقال اطلاعات در شبکه می‌باشد. برای شبکه‌های مختلف و پیاده‌سازی‌های متفاوت از کابل‌های مختلفی استفاده می‌شود. ما در اینجا به کابل زوج به هم تابیده (cat-6) مخصوص پورت Rj-45 (پورت کارت شبکه) نیاز خواهیم داشت. این کابل شبیه بعضی کابل‌های تلفن دارای دو جک در دو سر خود است که به وسیله آنها وارد پورت کارت شبکه و سایر تجهیزات به منظور برقراری اتصال فیزیکی با آنها می‌شود.

هاب: از این وسیله برای تقسیم خط ارتباطی استفاده می‌شود. این وسیله دارای تعدادی درگاه (port ) می‌باشد. که همه یا تعدادی از کامپیوترهای شبکه از طریق کابل به آن وصل می‌شوند تا بتوانند با هم تبادل اطلاعات کنند. وقتی سیگنالی وارد هاب می‌شود، آن را به همه پورت‌های دیگر نیز می‌فرستد و همه کامپیوترهای متصل یه این پورت‌ها سیگنال را دریافت می‌کنند. خود این کامپیوترها هستند که با توجه به آدرس گیرنده که در سیگنال وجود دارد،‌ از سیگنال استفاده می‌کنند یا اینکه آن را حذف می‌کنند. اگر تعدا کامپیوترها کم باشد می‌توان همه آنها را به یک هاب وصل نمود. در غیر این صورت باید هر چند کامپیوتر را به یک هاب وصل نموده و بعد خود هاب‌ها را توسط کابل شبکه از همان نوع که گفته شد به یکدیگر وصل کنیم. اما ترتیب سیم‌های در دو سر این کابل‌ها با همدیگر فرق دارد، که بعداً در مورد آن بیشتر توضیح می‌دهیم.

 

  انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 105
برسی عدالت جنسیتی در اسلام و فمینیسم

برسی عدالت جنسیتی در اسلام و فمینیسم

  در این مقاله موارد زیربررسی میشود واژگان مرتبط نظر اسلام و متفکران اسلامی فلسفه تفاوت های حقوقي در اسلام زمینه های پیدایش و بررسی فمنیسم جایگاه زن قبل و بعد اسلام جایگاه زن در قوانین داخلی مقايسة تفاوت حـقوقي جـنسيتي‌ در‌ اسلام و ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان


پر بازدید ترین های فورکیا


مطالب تصادفی

  • نرم افزار سری اول آنتی بیوتیک مخصوص کامپیوتر آموزشی
  • تمپلیت رژ لب
  • تمپلیت جذاب برای میکس فیلم
  • تمپلیت صفحه آماده
  • تمپلیت صفحه آماده
  • انشا نویسی همراه با دانلود
  • اقدام پژوهی 1
  • جراحی و زیبایی بینی
  • کراتینه مو

با سلام خدمت تمامی دوستان عزیز که به این وب سایت وارد شده اند از حضور شما در این وب سایت متشکرم با تشکر