تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

فروشگاه آنلاین نرم افزار و بازی

با سلام دوست عزیز بهروز آقا علی رویا هستم مدیر سایت koma007.4kia.ir در صورت دانلود هرگونه فایل و داشتن مشکل فایل حتما اطلاع دهید تا مشکل رفع شده و لینک تصحیح شده فایل در صورت موجود بودن برای شما ارسال شود همچنین شما بازدید کننده گرامی می توانید از بخش مطالب جدید سایت نرم افزارهای رایگان که در اختیار شما قرار داده می شود را نیز دانلود نمایید کاملا رایگان ...................... برای هماهنگی بیشتر می توانید به این شماره پیام ارسال نمایید: 09101631388 در صورت عدم دسترس بودن می توانید با این ایمیل در ارتباط باشید behrozjanman@protonmail.com با تشکر.......


دسته بندی سایت

برچسب های مهم

پیوند ها

نظرسنجی سایت

نظرسنجی سایت

به نظر شما بهترین رشته در کامپیوتر چیست

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 358
  • بازدید دیروز : 542
  • بازدید کل : 571255

پانل خارجی نما


پانل هاي خارجي نما

 




«مقدمه»

هر چند كه بيش از ربع قرن (25 سال) از ساخت اينگونه مسكن در ايران مي گذرد، ليكن هنوز معادل درستي براي واژه انگليسي Clustered Housing در زبان فارسي وجود ندارد و در مكالمات و ادبيات شهرسازي از آن به عنوان مسكن گروهي، جمعي، اجتماعي و ... ياد مي شود، كه هيچكدام گوياي معني كامل و معادل دقيق اين عبارت نيستند.

نظر به سابقه كم طراحي اين نوع مسكن در ايران و با توجه به سنت ديرينه مسكن اجتماعي در غرب و اروپا و تحولات اخير آن، سعي شده است تا انواع نمونه هاي قديمي و متأخر و نمونه هاي موفق و ناموفق در اين مجموعه ارائه گردد.

ويژگي خاص مسكن اجتماعي باعث مي شود تا متنوع ترين طرح ها امكان اجرا بيابند. بديهي است كه موفقيت يا شكست هر مورد فقط و فقط به طرح ويژه آن بستگي دارد. بعد از تجربيات مختلف اين نوع مسكن در اروپا و آمريكا و با سپري شدن دوران رواج مدرنيسم در معماري و شهرسازي، اكنون مدتي است كه مي توان به راحتي همه اين گونه طرح ها را مورد بررسي و ارزيابي قرار داد، به خصوص با مطالعاتي كه در اروپا روي طرح هاي به اجرا درآمده انجام شده است و نتايج آن در گزارشات و كتاب هاي مفصل ارائه شده است مي توان نمونه هاي بسيار متفاوتي را انتخاب نمود كه مورد استفاده قرار گرفته اند. (در اين زمينه حتي با استفاده از پرسش نامه هاي مختلفي از ساكنان آنها نظرخواهي شده است).

بنابراين، نمونه هاي مختلفي كه داراي نقشه سايت، پلان هاي معماري، عكس و تفصيلات مي باشند انتخاب شده اند. و البته اين گزينه ها به نحوي انتخاب شده اند كه طرح هاي مختلفي را در دوره هاي زماني گوناگون به نمايش بگذارند تا سير تحول طراحي و پيشرفت در ارائه ايده هاي مختلف در طول زمان، قابل بررسي باشد.

مهمترين دوره اوج طراحي اين نوع مسكن در دهه 50 (فاصـله بيـن سال هاي 1950 تا 1960) مي باشد، كه اتفاقاً پرمسئله ترين طرح ها در همين دوره ارائه شده اند. با تحولات سريع اواخر دهه هشتاد در معماري و شهرسازي، همه اين طرح ها مورد بازنگري واقع شده و مجدداً تمامي مسائل و شاخص هاي شهرسازي و معماري مسكن اجتماعي مطرح شده است.

هم اكنون در اروپا و به خصوص در ژاپن با تخريب محلات فرسوده قديميكه بر مبناي تفكيك و واگذاري قطعات زمين در دهه 50 بنا شده بود، اقدام به اجراي طرح هاي جديدي مي شود كه محاسن خانه هاي اختصاصي و نيمه اختصاصي را دربرگرفته و در عين حال از امكانات و مزاياي مسكن اجتماعي نيز بر خوردار باشند. در ابتدا بايد انواع مسكن و تيپ هاي مختلف آن مورد بررسي واقع گردد.

  انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 281
برسی عدالت جنسیتی در اسلام و فمینیسم

برسی عدالت جنسیتی در اسلام و فمینیسم

  در این مقاله موارد زیربررسی میشود واژگان مرتبط نظر اسلام و متفکران اسلامی فلسفه تفاوت های حقوقي در اسلام زمینه های پیدایش و بررسی فمنیسم جایگاه زن قبل و بعد اسلام جایگاه زن در قوانین داخلی مقايسة تفاوت حـقوقي جـنسيتي‌ در‌ اسلام و ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان


پر بازدید ترین های فورکیا


مطالب تصادفی

  • نرم افزار سری اول آنتی بیوتیک مخصوص کامپیوتر آموزشی
  • تمپلیت رژ لب
  • تمپلیت جذاب برای میکس فیلم
  • تمپلیت صفحه آماده
  • تمپلیت صفحه آماده
  • انشا نویسی همراه با دانلود
  • اقدام پژوهی 1

با سلام خدمت تمامی دوستان عزیز که به این وب سایت وارد شده اند از حضور شما در این وب سایت متشکرم با تشکر