دسته بندی سایت
برچسب های مهم
پیوند ها
نظرسنجی سایت
3-5VAS و اجزا آن نبايد به صورت غير عمدي فعال شوند ، بويژه در زمانيكه موتور روشن است .
3-6 بروز عيب در VAS و يا در منبع تغذيه ، نبايد بر عملكرد صحيح خودرو اثر بگذارد .
3-7 VAS ، اجزا آن و قسمت هاي تحت كنترل آن بايد به نحوي طراحي ، ساخته و نصب شوند كه امكان غير فعال نمودن يا خراب نمودن آنها ، به سرعت و بدون جلب توجه به حداقل برسد . براي مثال با استفاده از وسايل ارزان قيمت و براحتي قابل پنهان شدني كه در دسترس عموم مردم ميباشد .
3-8 وسايل فعال و غيرفعال كردن VAS ، بايد به نحوي طراحي شده باشند كه الزامات فصل اول اين استاندارد را نقض ننمايند . اتصالات الكتريكي به قطعات توصيف شده در آن استاندارد ، مجاز ميباشند.
3-9 سيستم بايد به نحوي تنظيم شده باشد كه اتصال كوتاه هر مدار سيگنال هشدار هيچيك از جنبههاي سيستم هشدار را به غير از مداري كه اتصال كوتاه شده است ، بي اثر نكند .
3-10VAS ممكن است شامل يك ايموبلايزر مطابق با الزامات فصل دوم اين استاندارد باشد.
4 ويژگيهاي خاص
4-1 محدوده حفاظتي
4-1-1 الزامات ويژه
VAS حداقل بايد باز شدن هر يك از درهاي خودرو ، در موتور و صندوق عقب را تشخيص و اعلام نمايد .
بروز نقص يا خاموش شدن منابع نور ، براي مثال چراغ اتاق خودرو نبايد به عملكرد كنترلي ، خللي وارد كند .
حسگرهاي اضافي به منظور اعلام/نمايش براي مثال :
- اطلاعات تعرض به داخل خودرو ، كنترل اتاق خودرو ، كنترل شيشه پنجره ، شكستگي شيشهها
- تلاش براي سرقت خودرو ، بعنوان مثال حسگر انحراف مجاز مي باشند .
با در نظر گرفتن اينكه از هرگونه آژير غيرضروري ( طبق بند 4-1-2 هشدار كاذب ) جلوگيري شود .
اين حسگرهاي اضافي نبايد حتي در هنگام فعال شدن حسگرهاي فوق بر اثر تعدي به خودرو ( مثلاً با شكستن شيشه) و يا تحت عوامل خارجي ( مثلاً باد ) فعال گردند . سيگنال هشداري كه بوسيله يكي از حسگرهاي فوق الذكر فعال شده است، نبايد بيش از ده مرتبه در همان دوره زماني فعال شدن سيستم هشدار دهنده ، عمل نمايد .
در اين حالت ، دوره زماني فعال شدن بايد از طريق غيرفعال كردن سيستم به وسيله كاربرخودرو محدود شود . برخي از انواع حسگرهاي اضافي از قبـيل كنترل اتاق خودرو ( اولتراسونيك ، مادون قرمز) يا حسگر انحراف و غيره ممكن است به صورت عمدي ، غـيرفعال شوند . دراينحالت غيرفعال سازي آن حسگرها، بايد قبل از آنكه VAS فعال شود ، انجام گردد .
امكان غيرفعال نمودن حسگرها در زماني كه سيستم هشدار در وضعيت فعال است نبايد ممكن باشد .
4-1-2 ايمني در برابر هشدار كاذب
4-1-2-1 با اقدامات مناسب ، بعنوان مثال :
- طرح مكانيكي و طرح مدار الكتريكي مطابق با شرايط ويژه خودروهاي موتوري
- انتخاب و بكارگيري اصول كنترل و كاركرد سيستم هشدار و متعلقات آن .
بايد اطمينان حاصل شود كه VAS در شرايط فعال و غيرفعال نميتواند موجب ايجاد سيگنال هشداري كه آژير غيرضروري توليد مينمايد ، در مواقع ذيل گردد :
- ضربه به خودرو : آزمون مشخص شده در بند5-2-13 .
- سازگاري الكترومغناطيسي : آزمون مشخص شده در بند 5-2-12 .
- كاهش ولتاژ باتري از طريق تخليه مداوم : آزمون مشخص شده در بند 5-2-14 .
- هشدار كاذب كنترل اتاق خودرو : آزمون مشخص شده در بند 5-2-15 .
4-1-1-2 چنانچه متقاضي دريافت تاييديه بتواند ثابت كند (بعنوان مثال با داده هاي فني) كه ايمني در برابر هشدار كاذب به نحو مطلوبي تامين شده است .ممكن است در انجام آزمون هاي تاييديه ، برخي از آزمون هاي بالا از لحاظ مسئول خدمات فني ضروري نباشد .
4-2 هشدار شنيداري
در این مقاله موارد زیربررسی میشود واژگان مرتبط نظر اسلام و متفکران اسلامی فلسفه تفاوت های حقوقي در اسلام زمینه های پیدایش و بررسی فمنیسم جایگاه زن قبل و بعد اسلام جایگاه زن در قوانین داخلی مقايسة تفاوت حـقوقي جـنسيتي در اسلام و ... ...
اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یامحبوب ترین ها
پرفروش ترین ها
پر فروش ترین های فورکیا
پر بازدید ترین های فورکیا